keskiviikko 5. lokakuuta 2011

supercalifeagilisticexpialidocious

by Marry Poppins

Yksi viidesosa vuodesta jo takana, ja viisi yötä koulun alkuun. Loma on menny kyllä todella nopeesti, ja taas on ollu paljon hauskoja päiviä viimisestä päivityksestä. Vieläkään ei kyllä säät oo enempää suosinu, mutta onneks hauskaa voi pitää ilman auringon paistettakin!

Viime viikolla host mum päätti yhtenä päivänä, että pitää meijän jotain erilaista sentää lomalla tehä, ja varattiinki sitten liput Maija Poppanen -musikaaliin ja hotellihuone yhdeksi yöksi Sydneyn keskustasta. Heti perjantai iltapäivällä, kun kaikki makkaraleivät tuli tehtyä ja jaettua South Coast Children Festivalissa, missä oltiin host siskon kanssa auttamassa, pakattiin kaikki laukut auton takaluukkuun ja lähettiin köröttelemään tytöporukalla Sydneytä päin. Kyllä sitä maalaistyttö hiukan silmät pyöriänä katteli kun hotellille päästiin; Hilton hotel aivan Sydneyn keskustassa, QVB (Queen Victoria Building) tien toisella puolella, henkilökunta ottamassa auton parkkiin, omia tavaroita ei itse tarttee kuskata minnekkää ja huone floor 38:ssa ikkunapaikalla; WOW. :) Koska musikaalin alkuun oli monta tuntia aikaa, päätettiin host siskon kanssa lähtee kiertelemään hotellin tiloja ja QVB:n kauppoja.
Ite musikaali oli aivan mahtava! Ehdottomasti paras, missä oon koskaan ollu; tanssi- ja lauluesitykset oli todella hyviä, ja lavastus oli kyllä aivan huippu! Jos lähi aikoina täällä päin liikutte, suosittelen lämpimästi; Marry Poppins in the Sydney Capitol Theater. :) Ilta oli muutenki todella mukava vaikka pari kilsaa Sydneyn yökatuja jouduttiinki tallaamaan uudet korkkarit jalassa, mutta oli kyllä sen arvosta! Illallinen syötiin todella hyvässä aasialaisessa ravintolassa aivan teatteria vastapäätä; Chat Thaissa.

Sydney Capitol Theater

Lauantaina herättiin vähän väsyneinä kauniiseen päivään 'kaupungin yläpuolella'. Mentiin host siskon kanssa testaamaan heti hotellin uima-altaat ja saunat, minkä jälkeen siirryttiin todella täyttävälle ja hyvälle aamupalalle. Kyllä tällä aamupalalla melkeen päivälliseen saakka elettiinki kun kaiken maailman leivokset, jugurtit, mehut, hedelmät ja vohvelit oli pakko kokeilla. Päivä meni hyvin shoppaillessa, ja taas jotain pientä kivaa
tarttus mukaan; mm. kauan etsityt shortsit!

Hotellihuoneen näkymät; keskellä Town Hall ja alhaalla keskellä QWB

Lauantain lounas
Hilton hotel

Sunnuntaina vaihtus sitten lämmin ja mukava hotellihuone todella märkään ja vilposeen sademettään. Aamulla kello soitti enne kuutta (daylight saving timen takia entistä aikaa ennen klo5). Aamupalan jälkeen lähettiin suoraan ajamaan taas Sydneytä päin. Tarkotuksena oli siis kävellä porukassa 20km Garigal national parkissa. Ympäristö oli kyllä kaunista ja muuten oli ihan mukavaa, mutta aamusta saakka jatkunu kaatosade ei hirveesti hymyilyttäny. Puolen tunnin kävelemisen jälkeen olin jo aivan märkä vyötäröstä alas päin. Extremeä tavalliseen tallaamiseen meille toi hiukan yli polvien voimakkaasti virtaava joki, jonka yli jouduttiin pareittain kävelemään, ettei vesi vieny mukanaan kuohuihin. Todella märän kelin takia vaihdettiinki reittiä, ja osa matkasta käveltiin jonkun päätien varrella. Kun määränpäähän päästiin, luvassa oli BBQ lounas camping alueella. Onneks sade loppu hiukan ennen loppua, mutta mun harmiks se oli kerenny jo kastelee kaikki vaatteet ihan kokonaan, että kännykkäkin päätti sopimuksensa, eikä kuivaaminenkaan sitä enää henkiin saanu. Illalla katottiin kotona vielä yks elokuva, minkä jälkeen uni maitto!

Eilen, tiistaina, tapasin Sydneyssä yhden kaverin Suomesta. Huvittavaa huomata, että mä näytän hänelle paikkoja, joka on asunu näissä ympäristöissä aikasemmin monta vuotta.. :D Käveltiin ympäri keskustaa, käytiin kattomassa Ooppera taloa, kierreltiin Royal Botanic gardenilla, käveltiin  Darling harbourissa, syötiin lounaaksi sushia ja käytiin kattomassa Sydneytä ylhäältä päin Centrepoint Sydney Towerista.

Royal Botanic Garden
Opera house

From Centrepoint Sydney Tower

Tänään oltiin kavereitten kanssa shoppailemassa Sydneyn keskustassa. Mitään en tällä kertaa ostanu, mutta hyvä päivä oli. Tänään ei yhtään satanukkaan, toivottavasti ei huomennakaan!

Pian vimppoja lomapäiviä viedään, ja maanantaina jatketaan taas koulun penkiltä. Ehkä ne rantatoiveet voi jo unohtaa, mutta toivottavasti ne sateenvarjot voi sentää jo jättää kotiin.

-Vilma

mma kirjoitti...

Kyllä ne rantakelit tulevat, viimeistään kun koulu alkaa!